T: 020 - 428 20 48info@mcc.nl

Managementsimulaties - De simulaties van MCC

International Management Simulatie

Doelstellingen

  • Inzicht in integrale bedrijfsvoering en de samenhang tussen de verschillende disciplines;
  • Experimenteren met strategische beslissingen in een internationale omgeving;
  • Teambuilding.

Korte beschrijving

De deelnemers vormen in teamverband de directie van VideoSuper, een producent van drie high-tech producten. Om hun marktpositie te versterken, nemen de deelnemers beslissingen op het gebied van:

  • Productie;
  • Marketing;
  • Personeel;
  • Financiën;
  • R&D.

Een team speelt in een bedrijfstak waarin met vier andere teams wordt geconcurreerd. Samenwerking is mogelijk door met andere teams in efficiency-verbeteringen te investeren of door eindproducten aan elkaar te verkopen. Daarnaast krijgen de deelnemers te maken met diverse onverwachte incidenten. Deze incidenten kunnen de bedrijfsvoering dusdanig verstoren dat een strategische heroriëntatie noodzakelijk is. Voorbeelden zijn een sterke daling van de marktvraag, een personeelsstaking of een product recall. Uiteindelijk worden de teams afgerekend op de criteria winst per aandeel, cumulatieve winst, marktaandelen, continuïteit van de onderneming en uitgekeerd dividend.

« terug

Managementsimulaties